مطالعات معماری مجتمع اقامتی تجاری ۱۹۴ صفحه – رساله معماری مجتمع اقامتی تجاری ۱۹۴ صفحه

مطالعات معماری مجتمع اقامتی تجاری ۱۹۴ صفحه – رساله معماری مجتمع اقامتی تجاری ۱۹۴ صفحه

تاریخ ایجاد 07/13/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ۱۹۴ صفحه ورد   قیمت: 20000 تومان     تعدادمشاهده  4


مقدمه:
مفهوم عام سفر به معنای حرکت از مکانی به مکانی دیگر می باشد و نفس آن جنبش و حرکت می باشد که با سکون و لختی در تضاد می باشد وقتی به دنبال این مفهوم تاریخ زندگی بشر را ورق می زنیم به عوامل محرکه بسیاری برای آن مواجه می شویم که انسان را برای این تحول آماده می کند . همانطور که در قوانین فیزیکی نیوتونی مطرح می باشد هر جسمی تمایل به سکون و لختی دارد . یعنی دوست می دارد در آن حالتی که هست باقی بماند و علاوه بر آن انسان نیز زاتاً دوست دارد در آن محل باقی بماند و حال آنکه باید نیرویی باشد تا بتواند او را از آن حالت سکون و خمود در آورد . حال آنکه این نیرو می تواند آنقدر قوی باشد که این حرکت را به صورت گروهی در آورد . از جمله این عوامل می توان به نیروه های سیاسی ، فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و اقتصادی بلایای آسمانی و یا علاقه به شناخت تمدن های دیگر و… را نام برد .
 
رساله معماری مجتمع اقامتی تجاری - مطالعات مجتمع اقامتی تجاری - پایان نامه مجتمع اقامتی تجاری
سیاست می تواند توسط حکومت های حاکم بر یک منطقه ، به یک گروه یا اشخاص تحمل شود . همانند منتقل کردن این اقشار به خراسان برای جلوگیری از نفوذ اقوام شرقی ایران . از عوامل فرهنگی نیز می توان به سفرها یی که از طرف بعضی دولتها برای ترویج فرهنگی خاص در کشورهای دیگر اتفاق می افتد . مذهب نیز در کل تاریخ مسبب بسیاری از سفرها بوده . همانند سفر هجرت مسلمانان از مکه به مدینه، اقتصاد نیز یکی از دلایل اصلی این جابجایی ها بوده است که برای تغییر وضعیت بد اقتصادی یا برای تجارت صورت می گرفته است در زمان حکومت هخامنشی به علت تثبیت حکومت و ایجاد امنیت نسبی و رونق گرفتن اقتصاد و وجود این راهنمای بین المللی و مهم ، تجارت و به طبع آن سیر و سفر رونق گرفت .
 
برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..
 
 
 
بخشی از مطالب و پروپوزال:
 
در متون فلسفی و عرفانی اسلامی نیز توجه مهمی به مفهوم سفر وحرکت شده است و سلوک و طریق انسان در راه حق تا آن نقطه ای که « کل شئ هالک إلا و جهه‘» ادامه می یابد و همچنین در دین بودا نیز سفر درونی انسان برای رسیدن به نیروان مورد توجه قرار گرفته است . و به طور کلی ‌از عادت و روزمرگی در دین ما انذجار می جویند . سیری که برای رسیدن به این مرحله گفته شده شامل هفت مرحله شده است که انسان در پایان هر مرحله به منزلگاهی می رسد که آن شروعی برای حرکت بعدی است و مقصد برای کسی است که در این راه قدم می گذارد راهی که هر خارش نشان از کف پای دارد .
ارکان صنعت توریسم
۱- منابع طبیعی : این گروه شامل منابع طبیعی است که به صورت متفاوت در هر منطقه وجود دارد و برای جلب نظر جهانگردان از آن بهره برداری می شود. منابع طبیعی موجود در دنیا هم چون، آب و هوا، جنگل، سواحل دریا، حیوانات خاص هر منطقه، گل ها و گیاهان و… می باشند.
۲- عوامل زیر بنایی: مانند شاهراه ها، فرودگاه ها، خطوط راه آهن، جاده ها، پارکینگ ها، پارک ها، هتل ها، امکانات روشنایی، تسهیلات دریایی و بندری، اتوبوس و ایستگاه راه آهن، رستوران ها، مراکزها و اماکن تفریحی، موزه ها و مغازه ها و… می باشند. هم چنین سیستم های تصفیه آب، ارتباطات سیستم های سوخت رسانی، سیستم های بهداشتی از جمله عوامل زیر بنایی مهم در امر جهانگردی به شمار می آیند.
۳- تجهیزات حمل و نقل : شامل کشتی، هواپیما، قطار، اتوبوس،خودروی سواری، تاکسی ها، قطار هوایی، تسهیلات مشابه از جمله تجهیزات حمل و نقل مسافران می باشند.
۴- منابع فرهنگی و روحیه مهمان نوازی : شامل آثار فرهنگی است که موجب نظر بسیاری از جهانگردان می گردد. روحیه مهمان نوازی را می توان از نحوه خوش آمدگویی کارکنان یک سازمان علاقه مند، تمایل به ارائه خدمات قابل قبول و سایر رفتارهای گرم و دوستانه از سوی آنان درک کرد. منابع فرهنگی هر منطقه نیز شامل : هنرهای دستی، ادیبات، تاریخ، موسیقی، هنرهای نمایشی، رقص و ورزش ها و… است. جاذبه های جهانگردی موفقی را می توان از ترکیب منابع فرهنگی به دست آورد به عنوان مثال وقایع و مسابقات ورزشی، جشنواره های ملی و سنتی، بازی ها و مسابقه ها از زمره این ترکیبات می باشند.
 
توریست
توریست کسی است که به طور موقت مسافرت می کند و در کشور مورد علاقه خود حداقل ۲۴ ساعت اقامت می نماید. در ضمن هدف وی ممکن است استفاده از تعطیلات، تأمین سلامتی، مطالعه و تحقیق، موارد مذهبی و ورزشی، تجارت و امور بازرگانی، مسائل خانوادگی، مأموریت یا شرکت درکنفرانس باشد. جهانگردی داخلی به کلیه مسافرت ها اطلاق می گردد که در چارچوب تعریف جهانگردی در داخل کشور صورت می گیرد.
فواید سیاحت
سیاحت و فرهنگ : هر فرهنگ درباره رشد آنچه انسان ها حق دارند از یکدیگرانتظار داشته باشند و درباره خیر و شر، پیش فرض های خود را دارد برخی از این پیش فرض ها آشکار است. این مفاهیم بیان نشده درشیوه زیست انسان ها چندان ریشه گرفته که بر کندن یا درستکاری آنها با هیچ موعظه ای میسر نیست. تغییر دادن این مفاهیم به معنای غنی تر کردن فرهنگ و منطقی تر نمودن شیوه زیست است و اجرای این وظیفه بر عهده سیاحت و جهانگردی است.
سیاحت و جامعه شناسی : متأسفانه در صنعت توریسم عصر حاضر ترتیبی برای آشنایی جهانگردان، با فرهنگ جامعه میزبان اندیشیده نشده و گاهی اوقات مؤسساتی که این امر بدان ها محول شده به جهانگردی صرفاً به عنوان صنعتی پول ساز می نگرند که باید اوقات فراغت جهانگردان را پر کند.
سیاحت و سلامت : جهانگردی با پدید آوردن تفاهم متقابل میان ملت ها به پیشبرد و استقرار صلح جهانی کمک های شایسته می کند البته، باید بدانیم که روابط بین المللی در دنیای امروز بسیار پیچیده تر از آن است که شکل بخشیدن به آنرا تنها به عهده یک عامل بتوان گذارد.
سیاحت و اقتصاد : جهانگردی به عنوان یک عامل اقتصادی عمده و بسیار مؤثر در سال های اخیر مورد توجه فراوان قرار گرفته و به این علت سعی فراوان می شود که حتی الامکان از عوامل مؤثر در کاهش جریان جهانگردی جلوگیری کند در حقیقت جهانگردی به نحوی صادرات نامرئی کالاها و خدمات است.
سیاحت و فراغت : اگر کارهای یکنواخت در سازمان های صنعتی و اداری و حتی کارهای فکری در سازمان های پژوهشی و آموزشی، در زمان طولانی و بی وقفه ادامه یابند توانایی های روانی و عاطفی انسان را کاهش می دهند و بهره گیری از زمان های فراغت این آسیب های احتمالی را کاهش می دهد. فراهم آوردن زمینه بهره گیری از فراغت، یک مسئولیت بزرگ سازمان های جهانگردی است.
در پایان این مقدمه لازم به ذکر است که در این بخش که عنوان آن « شناخت» می باشد به مباحثی از قبیل؛ پیشینه تاریخی، موقعیت جغرافیایی، وضعیت اجتماعی، شرایط اقلیمی و طبیعی منطقه، مبانی نظری معماری، ظوابط و استاندارد های طراحی، سازه و مصالح و تاسیسات ساختمانی، بررسی نمونه های مشابه، پرداخته خواهد شد.
 
عنوان تحقیق
اقامتی تجاری یاس
 
بیان مسئله:
با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و سیاسی خراسان و مشهد از قبیل وجود بارگاه امام هشتم شیعیان و افزایش امکانات مسافرتی و سهولت دسترسی توسعه مراکز توریستی درشهر مشهد اجتناب ناپذیر است. با توجه به احداث راه آهن تهران سرخس و گسترش آن به آسیای میانه این شهر فقط محل پذیرایی زائرین داخلی نبوده و در اینده نزدیک سیل زائرین متشکل از سراسر دنیا به این شهر مسافرت خواهند نمود. بنابراین نیاز به مکانی است که زائرین کشورهای دنیا به راحتی افکار و اعتقادات خود را به مباحثه بگذارند بنابراین در جهت تقویت و تکامل شهر مشهد امکانات و تسهیلاتی برای گردشگران و زائران لازم و ضروری است از این رو مرکز سکونتگاهی برای گردشگران و زائران در قالب هتل نیارمند ژرف نگری و نکته سنجی دقیق و خاص است که علاوه بر ملزومات فضایی و عملکردی برنامه و طرح ریزی آن مهم می باشد
از طرفی دیگر به علت اهمیت شـهر مشهد به عـــنوان مرکز فعالیت های آتـــی در منطقه آسیای میانه تغــییرات گوناگونی را پشت سرنهاده است اکنون برجسته کردن نقش و تاثیر فرهنگی مذهبی ان در درجه اول اهمیت قرار می گیرد که در واقع این مرکز ثقل در راستای برجسته نمودن نقش فرهنگی مذهبی مشهد و تبلیغ آن در جهان اسلام و ایجاد همبستگی بین کشورهای اسلامی قرار گرفته است.
 
بیان اهداف:
اهداف کلی:
هماهنگی و همپیوندی عناصر کالبدی با ارزشهای فرهنگی مذهبی ایجاد-
طراحی نوین باتوجه به حفظ پیوندهای بافت تاریخی –
برنامه ریزی و طرح ریزی به شیوه ای که احساس ماندگاری در زائران بالا رود –
-دریافت احساسات معنوی و روحانی وبه کارگیری ان در جهت معنا بخشیدن به فضا
تعبییه فضا های مورد نیاز توریست-
اهداف اختصاصی:
ارائه خدمات مناسب به ارگانها و سازمان های مختلف درایام خاص –
فضا سازی به منظور آموزش خدمات هتل داری برای داوطلبان-
 
فصل اول:
 
۱-۱-۱:تعاریف و اصطلاحات صنعت گردشگری
بحث درباره اصطلاحات و ارگان فنی که در این صنعت پویا مورداستفاده قرار می گیرد دارای اهمیت است بیشتر لغت نامه ها واژه ساده مسافرت (Travel) را بدین گونه تعریف کرده اند اعمال جابجایی در محتوایی صنعت گردشگری این واژه تعریف دیگری دارد عمل جابجایی به خارج از جامعه برای تجارت (دادوستد) با تفریح و نه برای انجام کار روزمزد با تحصیل (مدرسه یا دانشگاه).
جهانگردی، گردشگری:
کارهایی است که فرد در مسافرت و در مکانی خارج از محیط عادی خود انجام می دهد این مسافرت بیش از یک سال طول نمی کشد هدف تفریح و تجارت یا فعالیتهای دیگری است.
 
جهانگرد:
مقصود کسی است که دست کم یک شب در اقامتگاه عمومی یا خصوصی در محل موردبازدید به سر برد.
گردشگری یک روزه:
کسی که به تفریح می رود مقصود کسی است که دریک مکان دیگری رود ولی شب را آنجا نمی گذارند.
مسافر:
کسی که بین دو یا چند نقطه مسافرت کند.
بازدیدکنندگان بین المللی:
سفر کنندگان به کشورهای دیگر (اندازه گیری از طریق آمار رسیده به کشور مقصد)
بازدیدکنندگان محلی:
ساکنانی که درون کشور خود سفر می کنند. برای مقاصد طراحی، استفاده کنندگان محلی از امکانات تفریحی، این گونه تقسیم شده اند.
بازدیدگنندگان آخر هفته:
بازدیدکنندگان یک روزه ای از فاصله ای برای بازدید تفریحی از یک یا چند محل سفر نموده اند.
تفریح کنندگان:
اغلب مردم شهر که از مکانهای مناسب بازدید گروه و از امکانات آن برای تفریح غیررسمی در فضای باز، ورزشی و گذران وقت آزاد، در یک روز با کمتر، برخوردار می شوند.
بازدید می توان در اشکال زیر انجام شود.
سفر مستقل:
سفر و اسکانی که شخصاً توسط شخص بازدیدکننده برنامه ریزی می شود.
 
سفر جمعی:
بازدیدکنندگان همراه هم سفر می کنند تا دررخدادها (کنفرانس ها و نمایشگاه ها) و یا دربرنامه ریزی های توریستی انحصاری، شرکت نمایند. (تعطیلات برنامه ریزی شده) بنابراین گردشگری ممکن است درون اصطلاحات اجزاء خود، براساس اسامی، امکانات سفر و اعمالی که گردشگران در محل خود انجام می دهند و امکانات خدماتی که برای احتیاجات آنها فراهم می شود تعریف گردد.
 
۱-۱-۲:گردشگری در ایران:
ایران به دلیل پیشینه تاریخی و تکاپوی مستمر اجتماعی فرهنگی، دیدنی های متنوعی دارد که بازدید از آنها می تواند حس کنجکاوی و زیبایی شناسی گردشگران و جهانگردان را ارضا کرده و ستایش آنها رابرانگیزد. هرمسافر با هر انگیزه ای که به ایران سفر کند می تواند مطابق اهداف ذوق و برنامه خود در ایران دیدنی های موردنظر را بیابد.
آثار تاریخی بازمانده از دوره های مختلف زندگی انسان درفلات ایران به موازات چشم اندازهای طبیعی متنوع گرانه ای کوهستانی، بیابانی و کویری در آمیزش و ترکیبی هماهنگ با بناهای تاریخ و میراث های فرهنگی و مذهبی، مجموعه ای از انگیزه های گوناگون را برای دیدار از ایران فراهم می سازند فرهنگ ایران امروز مجموعه ای کامل از فرهنگ گذشته های دورو نزدیک این سرزمین است و هرکس می تواند به تناسب سلیقه و فرهنگ خود حس کنجکاوی و زیبایی دوستی خود را در دیدار ازاین کشور پهناور و پربار برآورده کند.
در چنین شرایطی شناخت ایران و زمینه های گردشگری دراین سرزمین و شناسانددن آن به گردشگران چه داخلی و چه خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. دراین بخش سعی درارائه تصویری کلی از ایران شده است که در موارد زیر به آنها پرداخته می شود:
-ضرورت و اثرات گردشگری در ایران، انواع گردشگری درایران
-حوزه های و زمینه های جغرافیایی گردشگری درایران
-حوزه های تاریخی – فرهنگی گردشگری در ایران
-برنامه های و سیاست های گردشگری درایران
-راهکارهای توسعه گردشگری در ایران
 
۱-۱-۳:طبقه بندی گردشگران در ایران:
باتوجه به انگیزه ها و گرایش های مختلف مسافرت که تحت اثر عوامل اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی در افراد شکل میگیرد، گردشگرانی که از ایران بازدید می کنند به دو دسته کلی، گردشگران داخلی و گردشگران خارجی تقسیم بندی می شوند که به آنها پرداخته می شود.
الف-گردشگران داخلی: طبق بررسی های اجتماعی که صورت گرفته است، گردشگران ایران به۵ دسته گردشگران شغلی، گردشگرانی تعطیلات، سیاحت اجتماعی ورزشی و جوانان، تفرج و پیک نیک و گردشگران زیارتی قابل تقسیم بندی است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.
۱-گردشگران شغلی: گردشگرانی که برای کسب کار و یا شرکت در کنفرانس ها مسافرت می کنند.
۲-تعطیلات: اگرچه ایرانیان برای فرار از زمستان های سرد و تابستان های طاقت فرسا مسافرت می کنند ولی اقامت های تعطیلی و گسترش این نوع اقامت ها پدیده ای نوین است.
عمده ترین مراکز صدور سیاح در حال حاضر شهر تهران است (۶۰ تا ۷۰درصد کل جریان) و بعد از آن به ترتیب، خوزستان، اصفهان و مشهد قرار دارند.
۳-گردشگری اجتماعی – ورزشی و جوانان: گردشگری جوانان دارای فصل کوتاهی در حدود ۲ ماه است.
۴-سفرهای کوتاه مدت و پیک نیک: گردشگری کوتاه مدت و سفر دو سه روزه درایران هنوز متداول نشده است ولی تفریح کمتر از ۲۴ ساعت، مثل پیک نیک روز جمعه همگانی است و تهران در صدر قراردارد.
۵-زائران: زیارت یکی ازعمده جریانات گردشگری در ایران است و به طور عمده به شهر مشهد و حد کمتر متوجه قم است. ۷۰% زائران در مسافرخانه ها و هتل ها اقامت می گزینند و ۳۰ درصد از منازل خصوصی استفاده می کنند مدت اقامت ۷ الی ۱۰ روز به طور متوسط می باشد.
ب-گردشگران خارجی ایران: با درنظر گرفتن انگیزه های مسافران به ایران گردش ها براساس گردشگران فردی یا گروهی و توقف میان راهی می باشد.
 
 
 
و….
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب:
 
مقدمه
بیان مسئله
بیان اهداف
پیشینه تحقیق
چکیده تحقیق
 
بخش اول :مطالعات پایه
فصل اول:
۱-۱-۱: تعاریف و اصطلاحات صنعت گردشگری
۱-۱-۲:گردشگری در ایران
۱-۱-۳:طبقه بندی گردشگران در ایران
۱-۱-۴:کاروانسراهای ایران
۱-۱-۵:انواع کاروانسرا
۱-۱-۶:نتیجه گیری
۱-۱-۷:هتلداری در جهان
۱-۱-۸:انواع هتل ها
 
فصل دوم:
۱-۲ : ضوابط سازمان جهانی جهانگردی (WTO)
۱-۲-۱ : شرایط عمومی برای همه رتبه های هتلها
۱-۲-۲ : شرح فعالیتهای هتل
۱-۲-۳ : اتاقهای خواب
۱-۲-۴ : تعریف هتل
۱-۲-۵ : مشخصات هتل ها با توجه به درجه (ستاره) آنها
۱-۲-۵-۱ : هتلهای یک ستاره
۱-۲-۵-۲ : هتلهای دو ستاره
۱-۲-۵-۳ : هتلهای سه ستاره
۱-۲-۵-۴ : هتلهای چهار ستاره
۱-۲-۵-۵ : هتلهای پنج ستاره
۱-۲-۶ : طرح کلی هتل و فضاهای مورد نیاز
۱-۲-۷ : انواع هتل
۱-۲-۸ : ورودی های هتل Entrances
۱-۲-۹ : فضاهای هتل
۱-۲-۱۰ : سیر کولاسیون در هتل CIRCULASION
۱-۲-۱۱ : راه پله ها و آسانسورها
۱-۲-۱۲ : فضاهای عمومی Public space
۱-۲-۱۳ : طراحی آشپزخانه اصلی Main Kitchen
۱-۲-۱۴ : فضاهای مواد غذایی و نوشیدنی
۱-۲-۱۵ : فضاهای خدمات
۱-۲-۱۶ : طراحی اتاقهای خواب میهمانان
۱-۲-۱۷ : سالن های برگزاری کنفرانسها ومراسم
۱-۲-۱۸ : طراحی طبقات تیپ اتاقهای میهمان
۱-۲-۱۹ : پارکینگ parking
۱-۲-۲۰ : امکانات ورزشی وتفریحی
۱-۲-۲۱ : ضوابط ایمنی در هتل
۱-۲-۲۲ : آکوستیک
۱-۲-۲۳ : تاسیسات وتجهیزات مکانیکی
۱-۲-۲۴:نور پردازی در هتل ها
۱-۲-۲۵: مسائل امنیتی در هتل
۱-۲-۲۶: موارد مهم در طرح ساختمان هتل
 
فصل سوم:
۱-۳-۱:مطالعات کلی در زمینه بازار
۱-۳-۲:مفهوم مراکز خرید
۱-۳-۳:لزوم برنامه ریزی برای احداث مراکز خرید
۱-۳-۴:تاریخچه و سیر تکاملی مراکز خرید
۱-۳-۵: مرکز خرید در ایران
۱-۳-۶:پیدایش مراکز خرید ایرانی و موقعیت آنها در شهر
۱-۳-۷:بررسی بازارها از دیدگاههای مختلف
۱-۳-۸:عناصر و فضاهای بازار
۱-۳-۹:انواع مراکز خرید
۱-۳-۱۰:الگوی استقرار و توسعه آینده
۱-۳-۱۱:نوردهی مناسب
۱-۳-۱۲:تاسیسات ، خدمات و پارکینگ
۱-۳-۱۳:فضاهای خدماتی
بخش دوم: مطالعات تکمیلی
فصل اول:
۲-۱-۱: : مطالعات فیزیکی و ضوابط طراحی فضاهای هتل
۲-۱-۲ : فضاهای عمومی
۲-۱-۳ : گروه فضاهای مربوط به اقامت
۲-۱-۴ : گروه فضاهای عمومی مربوط به اقامت در هوای آزاد
۲-۱-۵ : گروه فضاهای عمومی مربوط به غذا خوردن
۲-۱-۶ : گروه فضاهای عمومی مربوط به ورزش و بازی
۲-۱-۷ : گروه فضاهای عمومی جنبی
۲-۱-۸ : فضاهای خصوصی
۲-۱-۹ : ضوابط و مقررات معماری برای معلولین
۲-۱-۱۰ : دیاگرام های روابط فضاها
 
فصل دوم:
۲-۲-۱:مقررات و معیارهای طراحی مغازه ها و فروشگاه ها
۲-۲-۲:ضوابط احداث بنا در کاربری تجاری
۲-۲-۳:استفاده مجاز در کاربری تجاری
 
فصل سوم :
سازه، مصالح و تاسیسات ساختمانی
۲-۳-۱: سازه
۲-۳-۱-۱:: انتخاب سازه
۲-۳-۲: مصالح ساختمانی
۲-۳-۳: سیستمهای تأسیسات مکانیکی و الکتریکی
۲-۳-۳-۱: : سیستم آب رسانی
۲-۳-۳-۲: سیستم دفع فاضلاب
۲-۳-۳-۳: سیستم تهویه مطبوع
۲-۳-۴ : تاسیسات گرمایشی و سرمایشی
۲-۳-۴-۱ : انواع مبدلهای(سیستمهای) حرارتی وبرودتی
۲-۳-۵ : کانال کشی
۲-۳-۶ : تأسیسات الکتریکی
۲-۳-۷ : تاسیسات نظافتی
۲-۳-۸ : سیستم اعلام حریق
بخش سوم :مطالعات زمینه
فصل اول:
۳-۱-۱: مطالعات جغرافیایی
۳-۱-۲: موقعیت قرارگیری شهرستان مشهد
۳-۱-۳: رودها، کوه ها و ارتفاعات مهم شهرستان
۳-۱-۴: مطالعات اقلیمی
۳-۱-۴-۱: بارش و رطوبت
۳-۱-۴-۲: دما و حرارت
۳-۱-۴-۳: باد
۳-۱-۴-۴: تابش
۳-۱-۵: تقسیمات اقلیمی در ایران
۳-۱-۶: انتخاب فرم ساختمان در رابطه با اقلیم
۳-۱-۷: انتخاب جهت استقرار ساختمان در رابطه با اقلیم
۳-۱-۸: انتخاب مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم
۳-۱-۹: اولویت تعیین شده بعنوان اهداف عمده طراحی اقلیمی
 
فصل دوم:
۳-۲-۱: مطالعات جمعیتی
۳-۲-۲: وضعیت توزیع و ترکیب جمعیت شهرستان مشهد
۳-۲-۳: بررسی وضعیت اشتغال در شهر مشهد
۳-۲-۴: جذب توریست و گردشگر
 
فصل سوم:
۳-۳-۱: مطالعات تاریخی
۳-۳-۲: تحولات مشهد در دوره رضاخان (۱۳۰۰-۱۳۲۰ه-ش)
۳-۳-۳: تحولات شهر مشهد دردوره محمدرضاپهلوی (۱۳۲۰-۱۳۵۷ه-ش)
۳-۳-۴: تحولات شهر مشهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۵۷)
۳-۳-۵: مکان های تاریخی و توریستی شهر مشهد
 
فصل چهارم:
۳-۴-۱: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از مطالعه شرایط اقلیمی
۳-۴-۲: ویژگی‌های عمومی اقلیم سرد
۳-۴-۳: فرم و جهت‌گیری ساختمان
۳-۴-۴: تهویه
 
بخش چهارم : مطالعات تطبیقی
قصل اول:
۴-۱-۱: بررسی و تحلیل نمونه هتل های خارجی
۴-۱-۲ : بررسی و نقد هتل ESO پارانا
۴-۱-۳ : بررسی و نقد RESORT-HOTELL در رجینای غربی
۴-۱-۴ : بررسی و نقدHotel Klinglhuber استرالیا
۴-۱-۵ : تحلیل و بررسی Park Hyatt Sydney Hotel Australia
 
فصل دوم:
۴-۲-۱: بررسی و تحلیل نمونه هتل های ایرانی
۴-۲-۲ : بررسی و تحلیل ) Abbasi Hotel Isfahan Iranهتل عباسی ــ اصفهان)
۴-۲-۳ : مجموعه اقامتی – تجاری زائر سرای مشهد
۴-۲-۴ : بررسی و تحلیل هتل قصر مشهد
۴-۲-۵ : نقد و بررسی هتل صخره ای خرم آباد
۴-۲-۶ : نقد و بررسی هتل کاملیا سبزوار
۴-۲-۷: نمونه هایی از تصاویر و پلان هتل های بزرگ و معروف جهان
بخش پنجم
۵-۱: اصول طراحی سایت مجموعه
۵-۲:ایده های معماری
۵-۳:انالیز سایت
۵-۴:برنامه فیزیکی طرح
۵-۵:مدارک معماری
منابع ومآخذ


کلمات کلیدی مرتبط:
برنامه فیزیکی مجتمع اقامتی تجاری, دانلود رساله مجتمع اقامتی تجاری, دانلود مطالعات مجتمع اقامتی تجاری, رساله آماده مجتمع اقامتی تجاری, رساله مجتمع اقامتی تجاری, رساله مجموعه اقامتی تجاری, رساله معماری مجتمع اقامتی تجاری, ریزفضاهای طراحی مجتمع اقامتی تجاری, طراحی مجتمع اقامتی تجاری, طراحی نهائی معماری,

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.