مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار ۱۳۴ صفحه

مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار ۱۳۴ صفحه

تاریخ ایجاد 01/10/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ۱۳۴ صفحه   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 1563 kb  تعدادمشاهده  1


مقدمه
 
بورس سهام در کشورهای پیشرفته ,‌بازار متشکل سرمایه است و وظایف مهمی از تخصیص بهینه منابع و جلب پس اندازها برای امور تولیدی و سود آ وری برای سرمایه های مردم را به خوبی انجام می دهد . بدیهی است تامین منابع مالی برای شرکت ها , از مهمترین خصوصایت بورس در کشورهای پیشرفته است.
بورس بازاری است همانند بازارهای دیگر که عده ای جنس هایشان را عرضه می کنند و دیگران آ نرا می خرند، اما در این بازار جنس مورد معامله ، سهام شرکتها یا اوراق قرضه است که دولتها یا شرکتها و موسسات معتبر آ نرا منتشر می کنند. در بورس برای جلو گیری از ضرر کمتر مقررات سختی اعمال می شود، تا هم شرکتها و هم مردم منتفع شوند.
رساله ساختمان بورس اوراق بهادار,مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار,پایان نامه ساختمان بورس اوراق بهادار,برنامه فیزیکی ساختمان بورس اوراق بهادار,نمونه موردی ساختمان بورس اوراق بهادار,نمونه موردی خارجی ساختمان بورس اوراق بهادار,ظوابط و استانداردهای ساختمان بورس اوراق بهادار,ظوابط ساختمان بور اوراق بهادار,دانلود رساله ساختمان بورس اوراق بهادار,دانلود مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار,دانلود پایان نامه معماری ساختمان بورس اوراق بهادار,مطالعات معماری ساختمان بورس اوراق بهادار,رساله معماری ساختمان بورس اوراق بهاداربورس اوراق بهادار یکی از کانالهــای مهم سر مایه گذاری در دنیا به شمار مـــی رود و نبض بازار های جهان در بورس های مهم کالا و اوراق بهادار می تپـد، هم چنین بورس شیوه ای برای جمع آوری سرمایه های کوچک وبزرگ وهدایت آ ن به اقتصاد کشور و استفاده از آ نها در تولید و ارائۀ خدمات می باشد.و زمینۀ رشد و توسعۀ اقتصادی و صنعتی را فراهم نموده و با ایجاد مشا غــل جدید و بکار گیری جوانان کشور به مبارزه با بیکاری می پردازد ،و بسیاری ازآ سیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری نظیر سرقت ، بزهکاری و غیره کاهش می یابد.
برای دانلود و توضیجات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید…
 
بخشی از مطالب و پروپوزال:
 
وضعیت بورس در ایران
” در ایران , بورس محلی است برای انجام معاملات ثانویه روی سهام شرکت ها ی پذیرفته شده ” از این تعریف ساده این طور بر می آید که قبلا باید سرمایه گذاری مشخصی روی یک شرکت یا کارخانه ای انجام شده باشد ( بازار اولیه ) و با تامین شرایط مشخصی , این شرکت در بورس پذیرفته شود تا بتوان آن را روی میز بورس معامله کرد ( بازار ثانویه) .
اگر این تعریف را برای بورس ایران پذیرفته باشیم , دیگر منطقی نخواهد بود که بگوییم : بورس اوراق بهادار در فرایند توسعه اقتصاد کشور , در رهایی از وابستگی به در آمدهای نفتی از اهمیت زیادی برخوردار است . در واقع نقش بورس درگردآوری نقدینگی راکد یا غیر مولد و هدایت پس انداز های سرگردان به سوی مصارف سرمایه گذاری , تشکیل سرمایه ثابت و تامین منابع مالی , سرمایه گذاری های مولد , جلب مشارکت های مردمی در راه عمران ملی ,‌ گسترش مالکیت مردمی , جلوگیری از فرار سرمایه, جذب سرمایه های خارجی , کاستن از فشار کسری بودجه و کمک به رشد اقتصادی انکارناپذیر است .
 
در ایران سابقه انجام تحقیقات مشابه در این زمینه محدود به ارایه مقالات ,پروژه های تحقیقاتی دولتی و رساله های دانشجویی است که در حوزه علم و ادبیات اقتصادی به بررسی موضوع پرداخته,لکن خلا اطلاعاتی حاصل از عدم انجام تحقیقات در حوزه های مرتبط با موضوع همچنان احساس میگردد.
 
بخش اول
* طرح تحقیق *
۱-بیان ضرورت ها
۱-نتیجه پروژه در قالب یک طرح معماری سعی در تدوین و ارایه یک الگو و برنامه فیزیکی جامع برای طراحی ساختمان ها و تالارهای معاملات بازار بورس با در نظر گرفتن آداب معامله در بازار سرمایه و سیاستهای اعمال شده در ایران دارد.
۲-عدم وجود ساختمانی مستقل برای تالار منطقه ای خراسان به منظور انجام فعالیت بورس در مشهد
۲- بیان اهداف
۲-۱٫ اهداف کلی :
۱- برنامه ریزی و طرح مجموعه بورس واوراق بهادار مشهد
۲- طراحی معمارانه ساختمان اداری با حوزه نفوذ فرا منطقه ای
۳- بالابردن کارکرد بناهایی از این دست از سطح منطقه ای به سطح ملی و فراملی و هماهنگ نمودن آن با فعالیت های جاری در دنیا.
۲-۲٫ اهداف اختصاصی:
۱- آشنایی و ارایه دور نمایی از وضعیت بازار سرمایه و بورس در استان خراسان و مشهد
۲- بررسی و آشنایی با نوع معماری حاکم بر ساختمان های اداری و کاربری های مرتبط با موضوع شهری
۳- آشنایی با جمعیت مخاطب و بررسی نیازها و امکانات بالفعل و بالقوه آن
۴- بررسی نیازها و پیش بینی امکانات جهت گسترش بورس و فراگیری بازار سرمایه در مشهد
۵- ارایه برنامه فیزیکی منطبق بر شرایط و ضوابط حاکم بر بورس و جمعیت مخاطب آن
۶- ارایه برنامه فیزیکی جامع منطبق بر شرایط و ضوابط حاکم بر بورس و جمعیت مخاطب آن
۳-روش تحقیق
روش تحقیق از نوع کتابخانه ای (تحلیل اسنادی) و به شرح زیر میباشد
۱- ابتدا آشنایی با مفاهیم پایه مربوط به موضوع و همچنین بازار و نقش آن در اقتصاد
۲- سپس بررسی امکان تلفیق کاربریهای مشابه با پروژه(موسسات مالی) بعنوان یک مجموعه با ماهیت بورس
۳- ذکر مبانی نظری معمارانه و انجام مطالعات مربوطه و تلفیق آن با مبانی نظری عام
۴- موقعیت سنجی اراضی و انتخاب سایت
۵- ارایه برنامه فیزیکی جامع با توجه به خواستها ,پتانسیل ها و مبانی نظری
۶-در آخر حصول به هدف نهایی این تحقیق و طراحی مجتمع بورس اوراق بهادار مشهد
۴- سابقه علمی و فهرست منابع و مآخذی که از آنها استفاده می شود
۴-۱٫ در بخش تدوین رساله :
۱- استفاده از یک سری کتب علمی و مطالعات در حوزه عنم اقتصاد مانند :پروژه های تحقیقاتی دولتی که توسط دستگاه های اجرایی کشور از جمله وزارت امور اقتصادی-دارایی-وزارت بازرگانی-سازمان مدیریت و برنامه ریزی و زیر مجموعه های آنان تهیه میگردد.
۲- مقالات ارایه شذه توسط اقتصاد دانان,اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و دانشجویان در کنفرانس‌ها, همایش ها, نشریات و سایت های اینترنتی
۴-۲٫ در بخش طراحی:
۱- بررسی رساله های دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی
۲- مطالعه و بررسی پروژه های طراحی شده با کاربری های همخوان و مشابه در ایران
۳- بررسی ساختمان ها و مجموعه های بورس در دیگر کشورها به عنوان منابع مناسبی برای بهره گیری در روند پروژه
۴- استفاده از مقالات عنمی اینترنت
 
بخش دوم
* شناخت *  
فصل اول : مطالعات پایه
۱- مروری بر ادبیات اقتصادی موضوع…………………………………………………………………….
 
۱-۱ اقتصاد
قبل از قرن هفدهم، علم و فلسله با یکدیگر در قلمرو معارف بشری مورد تحقیق واقع می شدند و مرز مشخصی میان آن دو وجود نداشت، تا آن که در دوران رنسانس، فرهنگ اومانیسم زمینه های شناخت مسائل اجتماعی را از طریق عقل و تجربه به وجود آورد، این روند در خلال قرن ۱۷ آنچنان شتاب یافت که باعث شد در ابتدای قرم ۱۸ زمزمه ی استقلال و جدائی علوم اجتماعی از فلسفه آغاز شود و پدیده استقلال و انفکاک علوم اجتماعی از فلسفه نیز به طور طبیعی این اندیشه را نمودار ساخت که پدیده اجتماعی ویژگی های منظمی دارند و قانون حاکم بر رفتار اجتماعی همانند قانون مندی حاکم بر جهان ماده و طبیعت است.
در مورد اقتصاد هم، اندیشمندان اقتصادی معتقد بودند که فعالیتهای انسان در تولید، توزیع و مصرف تابع قوانین طبیعی است که باید آن ها را شناخت تا آن که بتوان روابط علمی بین پدیده های اقتصادی را تبیین کرد. از آنجا که این ثوانین طبیعی است، پس مناسب ترین قوانینی هستند که می توانند تعادل به وجود آورند به شرط اینکه در وضعیت طبیعی و آزاد بکار رود و دولت یا اخلاق یا دین، در عملکرد آنها دخالتی نکنند.
بنابراین پدیده های عینی اقتصادی و رفتارهای انسان عاقل اقتصادی در صحنه اقتصاد، همانند دیگر رخدادهای فیزیکی، تابع رابطه علمی مشخص است و با روش تجربه قابل ملاحظه و بررسی است.
واقعیت این است که پیدایش رفتارهای اقتصادی، تصادفی و اتفاقی نیست، بلکه نظام علی و معلولی بر آن ها حاکم است، به گونه ای که می توان در سایه رابطه علیت این رفتارها را تفسیر کرد.
ولی نباید از نظر دور داشت که یکی از اجزاء علت نامه و این رفتارها و رخدادهای عینی اداره و اختیار انسان است. رابطه اقتصادی در جامعه و بایدهایی که جهت و هدف نظام اقتصادی را تبیین می کنند، بایدهای مبانی نامیده می شود
۱-۱-۱ تعریف اقتصاد
یکی از مبانی اقتصاد در لغت میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط در هر کاری است. در آیه (واقثه فی مشیک) نیز به همین معنی است. از آن نظر که اعتدال در هزینه زندگی یکی از مصادیق میانه روی بوده، کلمه (اقتصاد) درباره آن بسیار استعمال می شده است تا آنجا که در به کارگیری عرفی از اقتصاد غالباً همین معنی مقصود بوده است، اقتصاد از معانی عرفی خود (میانه روی در معانی و تناسب دخل و خرج) تعمیم داده شده و معادل economy قرار گرفته است.
ارسطو: علم اقتصاد یعنی مدیریت خانه
آدام اسمیت: اقتصاد، علم بررسی ماهیت و علل ثروت ملل است.
استوارت میل: اقتصاد، عبارتست از بررسی ماهیت ثروت از طریق قوانین تولید و توزیع.
ریکاردو: اقتصاد علم است.
آلفرد مارشال: اقتصاد عبارت است از مطالعه بشر در زندگی شغلی و حرفه ای، در تعریف دیگر علم اقتصاد بررسی کردارهای انسان در جریان عادی زندگی اقتصادی یعنی کسب در آمد و تمتع از آن برای تربیت دادن زندگی است.
۱-۱-۲ اقتصاد چیست؟
انسان با توجه به تمایلی که به ارضای نیازهای خود دارد، سعی می کند که با صرف حداقل تلاش یا هزینه، حداکثر نتیجه را بدست می آورد. این راه و روش، اصل اقتصاد نامیده شده، فرد تحت تاثیر هر مشرب خاص که باشد، لازم است بر مبنای این اصل رفتار کند. بنابراین (اقتصاد) علمی است که رفتار و رابطه انسان با اشیای عادی مورد نیاز او که به رایگان در طبیعت نمی یابد، مطالعه می کند.
مطالعه اقتصاد باید درک، بیان و تا حدی پیش بینی رفتار اقتصادی انسان را امکان پذیر سازد، این باید به بهبود رفاه مادی و اجتماعی بشر کمک کند، بنابراین می توان ادعا کرد که اقتصاد قبل از هرچیز به تجزیه و تحلیل و توطیع شرایط و روابطی که در قلمرو رفاه مادی قرار دارد، می پردازد.
و اقتصاد برخلاف علوم طبیعی، علم محض نیست، بلکه مجموعه اصول و قواعدی است که تحت تاثیر اداره بشر قرار می گیرد.
۱-۱-۳ موضوع علم اقتصاد
موضوع اقتصاد عبارت است از: ثروت (کالاها، خدمات و منابع) از حیث چگونگی تولید، توزیع و مصرف آن مقصود از ثروت جنبه مالیت و ارزش کالاها و خدمات است، نه جنبه عینیت اموال. بنابراین ثروت از نظر ارزشمند بودن و مالیت موضوع اقتصاد است.
۱-۱-۴٫ تفاوت میان رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی چیست؟
یکی از نتایج مهم درتلاش برای تعریف توسعه این است که فرآیند توسعه مترادف با رشد اقتصادی نیست. ممکن است در کشوری تولید ناخالص ملی سرانه افزایش پیدا کرده باشد با این وجود نابرابری درآمدها بیشتر شده باشد، فقرا فقیرتر شده باشند وسایر اهداف توسعه بدتر شده باشند. چنین حالتی می تواند به عنوان رشد اقتصادی با توسعه منفی نامیده شود که درآن با وجود این که درآمد سرانه افزایش یافته است وضع اقتصادی توده مردم بدتر شده باشد وهیچ پیشرفتی درتغییر عادات و رفتار افراد ونهادها متناسب با آرمانهای مدرن گرائی به وجود نیامده باشد اما درکوتاه مدت(نه دربلند مدت) رشد اقتصادی منفی داشته باشد.مثلا” درجامعه ای که درحال تجدید ساختار درنهادهای اجتماعی ونهادهای سیاسی وروابط تولید ( مثلا” اجرای اصلاحات ارضی) باشد که شرایط را برای توسعه جامعه درآینده فراهم می سازد اما درکوتاه مدت به علت ازبین رفتن نظام قبلی تولید وتوزیع، هزینه آن توسعه کاهش محصول ناخالص ملی باشد.
((استریتن)) چنین بحث کرده است : می توان بدون توسعه اقتصادی، رشد اقتصادی داشت همچنین می توان توسعه بدون رشد اقتصادی داشت.
اما همه با استریتن ازاین نظر موافق نیستند. به طور مثال، سنتیس به طور هوشمندانه ای چنین استدلال می کند : هرتفاوتی میان تئوریهای رشد وتوسعه دربهترین حالت خودفقط برای مقاصد عملی می تواند قابل قبول باشد… با این وجود تفاوت علمی بین رشد وتوسعه وجود دارد زیرا توسعه همیشه ودرهمه جا دربرگیرنده یک ارتباط متقابل ودیالکتیک میان تغییرات کمی وکیفی، انقلاب وتکامل است. وحتی اگر یک رشد صرفا” کمی ومقداری درجای خاصی درزمان معینی درچارچوب ساختار یا سیستم موجود انجام شود نه فقط نتیجه تغییرات کیفی قبلی است بلکه بدون تردید راه جدیدی را برای توسعه باز می کند.
شناخت این مسئله که رشد اقتصادی به خودی خود وبه تنهائی وبه طور خودکار بدون بهبود در شرایط کیفی زندگی افراد جامعه منجر به تحقق اهداف معین و وسیعتر توسعه نمی شود قدم مهمی درتکامل علم توسعه اقتصادی دردوره پس از جنگ جهانی دوم بوده است. با این وجود تعاریف مجرد وآرمان گرایانه از توسعه که درادبیات توسعه اقتصادی عمومیت پیدا کرده است مشکلات نظری را به وجود آورده است که ضرورت دارد مفهوم توسعه را مجددا” بررسی کرد. چهار نکته زیررا می توان با توجه به این تعاریف ذکر کرد:
اولا” مفهوم توسعه که رایج شده است به یک دنیای آرمانی اشاره دارد که هم غیرتاریخی وهم غیر سیاسی است. غیر تاریخی است چون این ساختار ایده آل هرگز وجود نداشته است وغیرسیاسی است چون مفهوم توسعه به صورت تجریدی بدون اشاره وبی توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی، نهادی خاصی تبیین می شود.
هدفهای توسعه که ازطرف اندیشمندانی چون سیرز، استریتن، میردال وسایرین بیان می شوند دارای اهمیت زیاد ویژه ای هستند اما این سئوال مطرح می شود که چارچوب اجتماعی، سیاسی خاصی که موجب رسیدن به این اهداف می شود چه باید باشد؟به عبارتی توسعه درخلاء سیاسی رخ نمی دهد بلکه لازمه توسعه یک سازماندهی اجتماعی وسیاسی خاصی است که بتواند از نتایج نامطلوب رشد اقتصادی اجتناب کرده و جامعه را به سوی اهداف توسعه سوق دهد.
ثانیا”، مفهوم آرمانی توسعه موجب بدبینی درباره اقتصاد توسعه شده است. توسعه دربسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته بسیار متفاوت ازآن چیزی بوده که اقتصاددانان توسعه به ان امید داشته اند. عده ای این وضعیت را به عنوان بحرانی درعلم اقتصاد توسعه مطرح ساخته اند.
ثالثا”، یک گرایش مشخصی دراقتصاد توسعه هم در اقتصاد نئوکلاسیک وهم در اندیشه ساختارگرایان ومکتب وابستگی وجودداشته که معمولا” توضیح (تاریخی – تحلیلی ) علل توسعه را با سیاستهای توسعه مخلوط کرده اند. ما از اقتصاد دانان توسعه بیشتر شنیده ایم ((چه باید باشد)) اما درباره چگونگی وسیاستهائی که باید اتخاذ شوند کمترشنیده وخوانده ایم. لذا باید اردرهم آمیختن آرزو وتمایل برای جهان بهتر با درک کاملتر از واقعیت اجتناب کرد.
رابعا”، اقتصاد توسعه غالبا” به نظر می رسد که براین فرض استوار می باشند که مشکلات ساختاری دراقتصاد جهان توسعه یافته (سرمایه داری) تا حدودی حل شده است ومشکل این قبیل کشورها فقط کسب رشد مستمر وخودکار درجامعه شان می باشد. به عبارت ساده تر کشورهای توسعه یافته امروزی برمسائل ومشکلات توسعه غلبه پیدا کرده اند. البته این موضوع روشن نیست درست باشد. زیرا هنوز بیکاری، نابرابری، محرومیت وانواع مختلفی از عدم تعادل ساختاری ( درارتباط با ترازپرداختها، صنعتی شدن وشهرنشینی ونظایر آن ) به وضوح دربسیاری از کشورهای توسعه یافته سرمایه داری وجود دارد. این مشکلات عمده، ریشه در ساختار اقتصادی اجتماعی آن کشورها دارد که با توسعه، حل نشده اند وآنها نتیجه الگوهای خاصی ازتوسعه هم در درون اقتصاد آن کشورها وهم در وسعت بیشتر دراقتصاد جهانی می باشد.
از نکات فوق دربیان مفهوم توسعه چه نتایجی می توان گرفت؟ مهمترین وعمده ترین نکته ای که می توان بر آن تاکید داشت این است که توسعه جریانی همواره خطی (دارای یک جهت) وساده نیست بلکه به جای آن توسعه جریانی است نا متعادل، غیر مستمر، غیر سازگار. توسعه جریانی دیالکتیکی است که درآن هر تغییری دراقتصاد به همراه خود مشکلات وتعدیلهای جدیدی را به وجود می آورد. توسعه فرآیندی غامض ومتضاد است. فرآیندی است توام با بحرانها ودردها ومشکلات به مانند زایش وتولد یک نوزاد که درعین حال برای آینده، امیدهائی را محقق می سازد. توسعه چیزی نیست که حکومتها ازبالا بخواهند بلکه چیزی است که دردرون جامعه باید بجوشد ونمو کند. تا آنجا که ممکن است هدفهای توسعه را باید تعریف ومعین ساخت ومعلوم کرد که آن هدفها در چارچوب کدامین ساختار اجتماعی، اقتصادی، سیاسی واجتماعی قابل تحقق ودسترسی می باشند.
۱-۲٫ توسعه
توسعه در لغت به معنای رشد تدریجی در جهت پیشرفته‌ترشدن, قدرتمندترشدن و حتی بزرگ‌ترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, ۲۰۰۱).
بروکفلید در تعریف توسعه می‌گوید: توسعه را باید برحسب پیشرفت به سوی اهداف رفاهی نظیر کاهش فقر, بیکاری و نابرابری تعریف کنیم.
۱-۲-۱٫ توسعه چیست؟
به طور کلی توسعه جریانی است که در خود تجدید سازمان و سمت‌گیری متفاوت کل نظام اقتصادی-اجتماعی را به همراه دارد. توسعه علاوه بر اینکه بهبود میزان تولید و درآمد را دربردارد, شامل دگرگونی‌های اساسی در ساخت‌های نهادی, اجتماعی-اداری و همچنین ایستارها و دیدگاه‌های عمومی مردم است. توسعه در بسیاری از موارد, حتی عادات و رسوم و عقاید مردم را نیز دربرمی‌گیرد.
آقای مصطفی ازکیا در نتیجه‌گیری خود از بحث توسعه, توسعه را به معنای کاهش فقر, بیکاری, نابرابری, صنعتی‌شدن بیشتر, ارتباطات بهتر, ایجاد نظام اجتماعی مبتنی بر عدالت و افزایش مشارکت مردم در امور سیاسی جاری تعریف می‌کند.
زنده‌یاد دکتر حسین عظیمی از مجموع نظرات علمای توسعه ”توسعه“ را به معنای بازسازی جامعه بر اساس اندیشه‌ها و بصیرت‌های تازه تعبیر می‌نماید. این اندیشه‌ها و بصیرت‌های تازه در دوران مدرن, شامل سه اندیشه ”علم‌باوری“, ”انسان‌باوری“ و ”آینده‌باوری“ است.
به همین منظور باید برای نیل به توسعه, سه اقدام اساسی درک و هضم اندیشه‌های جدید, تشریح و تفضیل این اندیشه‌ها, و ایجاد نهادهای جدید برای تحقق عملی این اندیشه‌ها صورت پذیرد.
 
و…
 
 
 
 
فهرست مطالب:
 
بخش اول : طرح تحقیق
عنوان طرح : طراحی مجتمع بورس مشهد ۲
۱-بیان ضرورت ها ۲
۲- بیان اهداف ۲
۲-۱٫ اهداف کلی : ۲
۲-۲٫ اهداف اختصاصی: ۲
۳-روش تحقیق ۲
۴- سابقه علمی و فهرست منابع و مآخذی که از آنها استفاده می شود ۳
۴-۱٫ در بخش تدوین رساله : ۳
۴-۲٫ در بخش طراحی: ۳
 
بخش دوم: شناخت
 
فصل اول: مطالعات پایه ۵
۱- مروری بر ادبیات اقتصادی موضوع……………………………………………………………………. ۶
۱-۱ اقتصاد ۶
۱-۱-۱ تعریف اقتصاد ۶
۱-۱-۲ اقتصاد چیست؟ ۷
۱-۱-۳ موضوع علم اقتصاد ۷
۱-۱-۴٫ تفاوت میان رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی چیست؟ ۷
۱-۲٫ توسعه ۹
۱-۲-۱٫ توسعه چیست؟ ۹
۱-۲-۲٫ ابعاد مختلف توسعه ملی ۱۰
۱-۲-۳٫کشورهای درحال‌توسعه ۱۰
شاخص‌های توسعه اقتصادی ۱۱
۱-۳ جهانی شدن ۱۲
۱-۳-۱ پی ریزی اقتصاد جهانی فراگیر و گسترده ۱۲
۱-۳-۲ گات و سازمان تجارت جهانی ۱۳
۱-۴ خصوصی سازی ۱۳
۱-۴-۱ مفهوم خصوصی سازی ۱۳
۱-۴-۲ اهداف خصوصی سازی ۱۴
۱-۴-۳ روش های خصوصی سازی ۱۴
۱-۵ سرمایه گذاری ۱۴
۱-۵-۱ بر اساس موضوع سرمایه گذاری ۱۵
۱-۵-۲ بر اساس زمان یا مدت سرمایه گذاری ۱۵
۱-۵-۳ بر حسب خط یا ریسک سرمایه گذاری ۱۵
۱-۶٫ بازار مالی ۱۵
۱-۶-۱٫ کارکردهای بازار مالی ۱۶
۱-۶-۲٫ طبقه بندی بازارها مالی ۱۷
۱-۶-۲-۲٫ طبقه بندی بر اساس مرحله عرضه اوراق بهادار : ۱۸
۱-۶-۲-۳٫ طبقه بندی بر اساس سررسید تعهدات مالی : ۱۸
۱-۷- بازار پول ۱۹
۱-۷-۱٫ ابزارهای بازار پول ۱۹
۱-۷-۲٫ نهادهای بازار پول ۲۲
۱-۸- بازار سرمایه ۲۳
۱-۸-۱٫ ابزارهای بازار سرمایه ۲۳
.۱-۸-۲- مهمترین ابزارهای مشتق بازار سرمایه ۲۴
۱-۸-۲-۱- قرار دادهای اختیار معامله ۲۴
۱-۸-۲-۱-۱٫ طبقه بندی قراردادهای اختیار معامله ۲۴
۱-۸-۲-۲-.قراردادهای آتی ۲۴
۱-۸-۳٫ نهادهای بازار سرمایه ۲۵
۱-۹٫ بازار بورس ۲۵
۱-۹-۱٫ تاریخچه بورس در جهان ۲۵
سابقه بورس در ایران : ۲۶
۲٫ بورس اوراق بهادار در ایران…………………………………………………………………………….. ۲۸
۲-۱٫ بررسی نظام مالی در ایران ۲۸
۲-۲٫ بازار سرمایه در ایران ۳۲
۲-۲-۱ . روند تشکیل سرمایه در کشور ۳۲
۲-۲-۱-۱٫وضعیت تشکیل سرمایه در بخش های مختلف ۳۲
۲-۲-۱-۲٫نظام های پول و سرمایه در فرآیند تجهیز منابع مالی در ایران ۳۳
۲-۲-۱-۳٫ بازار متشکل سرمایه در ایران ۳۳
۳٫ آشنایی با ارکان بازار اوراق بهادار ۳۴
۱-۳ . ارکان تشکیل بازار اوراق بهادار در قانون جدید : ۳۵
۴٫ بازار بورس اوراق بهادار تهران ۳۷
۴-۱ تاسیس و شکل گیری بورس اوراق بهادار تهران ۳۷
۴-۲٫ سابقه فعالیت بورس اوراق بهادار تهران ۴۰
۴-۲-۱٫ دوره نخست (۱۳۷۵-۱۳۴۶) ۴۰
۴-۲-۲٫ دوره دوم (۱۳۶۷-۱۳۵۸) ۴۰
۴-۲-۳٫ دوره سوم (۱۳۸۳-۱۳۶۸) ۴۱
۴-۲-۴دوره چهارم ( از سال ۱۳۸۴ تاکنون ) ۴۱
۴-۳٫ سازمان و نحوه اداره امور بورس تهران (ارکان بورس) ۴۲
۴-۳-۱٫ شورای بورس ۴۳
۴-۳-۲٫ هیات پذیرش اوراق بهادار ۴۳
۴-۳-۳٫ سازمان کارگزاران بورس ۴۴
۴-۳-۴٫ هیات داوری بورس ۴۴
۴-۴٫ نحوه پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران ۴۵
۴-۵٫ مقررات حاکم بر نحوه انجام معاملات بورس تهران ۴۶
۴-۵-۱٫ ترتیب اجرای دستورات مشتریان ۴۷
۴-۶٫ آداب معامله در بورس اوراق بهادار ۴۸
۴-۷٫ شیوه اطلاع رسانی در بورس تهران ۵۱
۴-۸٫ ارزش کنونی بازار بورس اوراق بهادار در ایران ۵۱
۴-۹٫ جایگاه بورس تهران در جهان ۵۳
 
فصل دوم: مطالعات تکمیلی ۵۷
۱-ماهیت بازار بورس اورق بهادار مشهد ۵۷
۲-بررسی فعالیتهای مرتبط با بازار بورس در محدوده ی ارگ ۵۷
 
فصل سوم: مطالعات تطبیقی………………………………………………………………………………………. ۶۰
۱-بورس اوراق بهادار تهران ۶۰
۱-۱ مشکلات کمبود عرضه و پیشنهادات مربوط به رفع آن ۶۰
۱-۲٫ کمبود تقاضا ۶۱
۱-۳٫ کاستی های رویه معاملات ۶۲
۱-۴٫ نارسایی های مقرراتی و اقدامات مربوط به حفاظت سرمایه گذار ۶۲
۲-معرقی بورس های مهم جهان ۶۳
۲-۱٫ بورس اوراق بهادار ژاپن ۶۳
۲-۱-۱٫ اوضاع اقتصادی ۶۳
۲-۱-۲٫ تاریخچه بورس توکیو ۶۴
۲-۲-۳ ساختار سازمانی بورس توکیو. ۶۵
۲-۱-۴٫ منشور رفتار شرکتی ۶۶
۲-۲٫ بانک هنکونگ و شانگهای: بانکی برای اقتصادی جهانی ۶۷
۲-۳٫ آشنائی با ارکان و ساختار بورس مالزی ۷۵
۲-۳-۱٫ تاریخچه مختصر ۷۵
۲-۳-۱-۱٫ تسویه پایاپای و سپرده‌گذاری ۷۶
۲-۳-۱-۲٫ اقدامات در دست اجراء ۷۶
۲-۳-۲٫ بورس اوراق بهاءدار مالزی ۷۷
۲-۳-۲-۱٫ساختار ۷۷
۲-۳-۲-۲٫ اندازه بازار ۷۸
۲-۳-۲-۳٫ اوراق قرضه قابل دادوستد ۷۹
۲-۳-۲-۴٫ سیستم دادوستد ۷۹
۲-۳-۲-۵٫ وقفه در معاملات ۷۹
۲-۳-۲-۵-۱٫ سطح ۱ ۷۹
۲-۳-۲-۵-۲٫ سطح ۲ ۷۹
۲-۳-۲-۶٫ قوانین و امور مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی ۸۰
۲-۳-۲-۷٫جزئیات حمایت از سهامدار ۸۰
۲-۴٫ بازار بورس نیویورک ۸۱
۲-۵ بورس لندن ۸۲
۲-۶٫ بورس توکیو ۸۲
 
بخش سوم: طراحی
 
فصل اول : تعیین اجزا و عناصر و تدقیق برنامه فیزیکی ۸۵
۱٫اجزاء و عناصر مجموعه بورس اوراق بهادار ۸۶
۱-۱٫ حوزه فضاهای عملیاتی ۸۶
۱-۱-۱٫تالار معاملات ۸۶
۱-۱-۱-۱٫ محل استقرار کارگزاران تالار ۸۶
۱-۱-۱-۲٫ کانتر ناظرات بازار ۸۷
۱-۱-۱-۳٫ صندوقهای مکاتبات کارگزاران ۸۷
۱-۱-۱-۴٫ تابلو قیمتها ۸۷
۱-۱-۲٫ تالار سهامداران ۸۸
۱-۱-۲-۱٫ جایگاه نشستن سهامداران ۸۸
۱-۱-۲-۲٫ مانیتورهای اطلاع رسانی ۸۸
۱-۱-۲-۳٫ سیستمهای کامپیوتری اطلاع رسانی ۸۸
۱-۱-۲-۴٫ بردهای اطلاع رسانی ۸۸
۱-۱-۳٫ واحد اطلاع رسانی ۸۹
۱-۱-۳-۱٫ کانتر مشاورین و اطلاعات بازار ۸۹
۱-۱-۳-۲٫ کانتر فروش اسناد منتشر شده ۸۹
۱-۱-۴٫ تالار خرید و فروش الکترونیکی ۸۹
۱-۱-۵٫ تریا/ سرو چای و قوه ۸۹
۱-۲٫ حوزه فضاهای جنبی مجموعه ۹۰
۱-۲-۱٫ مرکز تحقیقات و مطالعات اقتصادی ۹۰
۱-۲-۲٫ مرکز همایشها و سخنرانی ۹۰
۱-۲-۳٫ سالنهای چند منظوره ۹۰
۱-۳٫ حوزه فضاهای مکمل مجموعه ۹۰
۱-۳-۱٫ دفاتر موسسات کارگزاری ۹۱
۱-۳-۲٫ شعبات بانکها ۹۱
۱-۴٫ حوزه فضاهای اداری ۹۲
۱-۴-۱٫ بخش سرپرستی تالار شامل فضاهای ۹۲
۱-۴-۲٫ بخش نظارت بر بازار شامل فضاهای ۹۲
۱-۴-۳٫ بخش معاونتهای تالار شامل فضاهای ۹۲
۱-۵٫ حوزه فضاهای خدماتی ۹۳
۱-۶٫ فضاهای تامین کننده نیازهای فیزیکی ساختمان ۹۳
 
فصل دوم : مطالعات زمینه.مبانی طراحی.روابط فضایی.سازمان دهی فضایی ۱۰۶
۱- مطالعات زمینه ۱۰۷
۱-۱٫ نگاهی تاریخی به ویژگیهای اقتصادی محدوده ارگ ۱۰۷
۱-۲ موقعیت ۱۰۸
۱-۳ دسترسیها ۱۰۸
۱-۴٫ کاربریهای مجاور زمین ۱۱۰
۱-۵ دید و منظر ۱۱۰
۱-۶- آلودگی صوتی ۱۱۱
۱-۷- مطالعات اقلیمی ۱۱۲
۱-۷-۱ موقعیت جغرافیایی مشهد : ۱۱۲
۱-۷-۲ بررسی اقلیم مشهد ۱۱۳
۱-۷-۳ تاثیرات اقلیمی موثر در طراحی ۱۱۳
۲- مبانی طرح معماری پروژه ۱۱۴
۳-روابط عملکردی مجموعه بازار بورس اوراق بهادار مشهد ۱۱۶
۴- سازماندهی فضایی ۱۱۶
۴-۱- عوامل موثر در سازماندهی فضایی ۱۱۶
۴-۱-۱- مقیاس ۱۱۶
۴-۱-۲- عرصه بندی فضا با اعتبار استفاده کننده ۱۱۷
۴-۱-۳ میزان مراجعه ۱۱۷
۴-۱-۴- نیاز به دسترسی سواره ۱۱۷
۴-۱-۵ زمان استفاده ۱۱۷
 
فصل سوم : طرح ۱۱۹
۱- ایده طراحی ۱۲۰
۲- لکه گذاری توده و فضا ۱۲۲
۳- طرح نهایی ۱۲۳
 
منابع و ماخذ ۱۳۲
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
برنامه فیزیکی ساختمان بورس اوراق بهادار, دانلود رساله ساختمان بورس اوراق بهادار, دانلود مطالعات ساختمان بورس اوراق بهادار, دانلود پایان نامه معماری ساختمان بورس اوراق بهادار, رساله ساختمان بورس اوراق بهادار, رساله معماری ساختمان بورس اوراق بهادار, رساله معماری مجتمع بورس, ظوابط ساختمان بور اوراق بها,

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.